keskiviikko 11. joulukuuta 2019

Viimeinen viikkomme!

Sunnuntai kului rauhallisesti kämpillä ja hätähousut aloittivat jo pakkaamaan matkalaukkuja...

Nautimme viimeisen ehtoollisen maanantai-aamuna Pyr-hotellissa brunssin merkeissä. Aamiaiselta suuntasimme töihin toimistohommiin. Iltapäivällä palasimme Suomelaan viikko-infoon, jossa työpaikkaohjaajamme kiitti meitä jaksosta.

Maanantai-illalla herkuttelimme lämpimillä leivillä (ja vähän nameillakin) ja katsoimme kaksi elokuvaa!

Tiistaina vedimme viimeisen venyttelyjumpan ja suuntasimme markkinoille hakemaan vielä muutamat avokadot. Iltapäivästä lähdimme vielä kerran kartoittamaan MiraMarin ostoskeskuksen tarjonnan. Viimeiset tuliaiset tarttuivat mukaan. Illalla vietimme elokuvaillan ja katsoimme jälleen kaksi elokuvaa. Testasimme myös matkalaukkujemme painot ja näyttää vahvasti siltä, että pääsemme Suomeen!

Keskiviikkona oli viimeinen ohjauksemme ja saimme yhdeltä asiakkaaltamme ihanat itsetehdyt hopeakaulakorut. Ohjauksen jälkeen käppäilimme kotiin ja siivosimme koko kämpän perusteellisesti, sekä pakkasimme lisää tavaroita matkalaukkuihin.

Torstaina palaveerasimme työpaikkaohjaajamme kanssa. Iltapäivällä kävimme laittamassa viimeisen kerran kynnet luottopaikassamme. Molemmat ottivat omaan kynteen geelilakkauksen. Illalla menimme syömään Munchiesiin vielä viimeisen kerran Ellan sukulaisten kanssa, jotka tulivat extempore moikkaamaan meitä Benalmadenasta. Parhaiden burgereiden jälkeen ajelimme heidän kanssa katsomaan Benalmadenan venesatamaa, joka oli kuin satukirjasta!

(Ellan kynnet)

(Tuulin kynnet)

(Vakkariherkkua, Lambo-burgerit)

(Benalmadenan venesatama)

(Fuengirolan jouluvalopallo)

Perjantaina vietimme hieman erilaisen itsenäisyyspäivän kuin yleensä. Hyppäsimme Suomelassa bussiin joka suuntasi Torremolinokseen itsenäisyyspäivän juhlaan. Olimme tapahtumassa lipunmyyjiä, jonka jälkeen pääsimme seuraamaan juhlaa. Juhlassa oli muun muassa videotervehdys Sauli Niinistöltä ja lauluesityksiä.

(Viimeisen illan auringonlasku)

Viimeinen ilta kului loppusiivouksen ja chillauksen merkeissä. Lauantaina heräsimme aikaisin, söimme aamupalan ja keräsimme kamat kasaan ja hyvästelimme asunnon. Varaamamme taksi-kuski odotti meitä ulkona ja vei meidät suoraan Malagan lentokentälle. Olimme hyvissä ajoissa lentokentällä, joten kerkesimme syömään aamupala part kakkosen ennen lähtöä (totuus, ranut koneessa).

Kone laskeutui Helsinkiin 35 minuuttia myöhässä. Tämä ei kuitenkaan haitannut kun perheemme olivat meitä vastassa! ❤

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, niin myös meidän reissumme. Kiitos lukijoille, kuuntelijoille ja kommentoijille.

Sateisin terkuin Suomesta Eltsu ja Tulpero 💛

lauantai 30. marraskuuta 2019

Vieraat sen kun jatkuvat!

Hola!

Maanantaina yöllä ystävämme Antti lensi Suomesta Fuengirolaan. Keskiviikkona menimme Antin kanssa MiraMariin ostoksille ja sieltä suuntasimme El Corte Inglesiin taksilla, jatkamaan ostoksia. Ostosten jälkeen suuntasimme kahvilaan kirjoittamaan blogia ja tekemään kouluhommia.

Torstai aamupäivä kului treenatessa ja Ella osti kahden viikon salikortin. Salikortti kahdelle viikolle maksoi 29,90e. Se on suhteessa huomattavasti kuukauden korttia kalliimpi (39,90e), mutta kannattavampi kuin kuuden päivän kortti (muistaakseni noin 25e). Iltapäivästä suuntasimme Suomelaan ohjaamaan Äijäjumpan. Äijäjumpan jälkeen ilta kului rauhallisesti kotona.

Perjantai alkoi tyypillisesti venyttelyjumpalla, jonka jälkeen päivä jatkui treenaamisella. Muuten perjantai kului rauhallisesti. Lauantaina suuntasimme Antin ja Veeran kanssa aamupalalle perinteisesti suosikkiimme Pyr Hotelliin. Jälleen kerran melkein pyörimme ulos vatsat pullottaen. Aamupalan jälkeen lähdimme kartoittamaan Fugen kauppojen tilannetta ja mukaan sattui kuin sattuikin vaikka mitä mukavaa! Muun muassa melkein puoli tusinaa housuja, penaalit, lompakko, alusvaatteita, sormuksia, neule ja vaikka mitä muuta kivaa. Shoppailun jälkeen oli Ellan ja Veeran lauantain salitreenin aika.

Illalla treffasimme Munchiessa burgereiden merkeissä. Burgereiden jälkeen lähdimme yksille Los Brothersiin. Ellalle ja Veeralle iski myös jätskihimo, joten kipaisimme hakemaan mäkkäristä McFlurriet, mauissa Oreo kinuskikastikkeella ja M&M valkosuklaakastikkeella, herkkua!

(Munchies burgerit) (Aperol Sprits & Baileys mix -drinkit)

Aurinko paistaa ja ei tuule! Sunnuntai aamusta Ella meni Veeran kanssa kuntosalille. Tuuli ja Antti lähtivät fribaamaan Mijaksen radalle. Ella ja Veera suuntasivat Lorena Cafeen kahville ja tekemään kouluhommia. Kahvila kuitenkin päätti katkaista WiFi yhteytemme kahden tunnin jälkeen ja kehotti, että saamme WiFin taas käyttöömme neljän tunnin päästä. Tämä oli molemmille uusi tieto.

(Veeran ottama kuva) (maisemakuvat fribaamasta)

Maanantaina oli Tuulin näyttötunnin vuoro. Tuuli veti kuntojumpan Canteras-puistossa ja Ella kuvasi sen puhelimella. Työpäivän jälkeen oli treenin aika. Myöhemmin iltapäivästä suuntasimme Veeran kanssa MiraMarin ostoskeskukseen ostoksille. Vielä muutamat neuleet ja kalenterit kynineen on saatava Suomeen!

Tiistaina oli viimeinen tapaamisemme pienryhmämme kanssa. Ihana pienryhmämme oli muistanut meitä korteilla, runoilla, suklaalla ja ruusuilla. Sydän sulaa ja Tuulin kyyneliltä ei voinut välttyä! Mikä ihana ryhmä meillä onkaan ❤

Tapaamisen jälkeen kävelimme markkinoille täydentämään tapansa mukaisesti hedelmävarastomme. Iltapäivästä tulimme Veeran kanssa Lorena Cafeen tekemään tietokonehommia ja suunnittelemaan keskiviikon keppijumppaa.

Keskiviikkona aamulla vedimme keppijumpan. Työpäivän jälkeen suuntasimme jäätelölle vakkaripaikkaan ja illalla näytimme Veeralle Munchiesin kuuluisat burgerit! Oli taas niin hyvää, että pakko mennä vielä ainakin kerran...

Torstai päivä kului kämpillä ja treenatessa. Illalla oli viimeinen äijäjumppa jonka vedimme! Perjantai aamulla töihin kävellessämme saimme samalla ihailla ihanaa auringonnousua. Vedimme viimeisen kerran perjantain venyttelyjumpan. Töiden jälkeen kävelimme sonnimäelle Veeran opastamana. Mitkä maisemat! Perjantai illalla suuntasimme drinksuille ulos.
(Aamuinen aurinko)

(kuuluisa sonni ja sonniselfie)

(maisemakuvat sonnimäeltä)

Lauantai kului kahvilassa konehommien ja smoothieiden parissa. Illalla edessä elokuvailta! Hurjaa, että enää yksi kokonainen viikko jäljellä, kääk! Vielä nautitaan auringosta, kohta saadaan nauttia lumesta.

Aurinkoisin terveisin Eltsu & Tulpero 💛

keskiviikko 20. marraskuuta 2019

Lisää vieraita koto-Suomesta!

Hola!

Torstaina Äijäjumpan ohjattuamme suuntasimme reippaasti kotiin syömään. Ellan kolme kaveria lensivät päivällä Espanjaan. Ella meni illasta tapaamaan kavereitaan smoothieiden ja vohvelin merkeissä. Oli ihanaa nähdä pitkästä aikaa!

Perjantai alkoi tapansa mukaisesti Venyttelyjumpalla, josta on alkanut tulla suosikkimme. Jumpan jälkeen päivä kului treenatessa ja tyttöjen kanssa ollessa. Näytimme tytöille Fugen kauppoja ja vakkari-jädepaikan. Tytöt olivat samaa mieltä kanssamme, että jäätelö tosiaankin oli todella hyvää!
Lähdimme omille kämpeille laittautumaan. Tytöt tulivat illasta meille. Kävimme hakemassa ruokaa lähiravintoloista ja pistimme pystyyn Fugepong-pelin! Myöhemmin suuntasimme koko porukalla ulos drinksuille. Oli todella kivaa.

(Anni, Enni, Julia, Tuuli ja Ella)

Lauantaina laittauduimme ja lähdimme kävelemään tyttöjen kämpille. Tytöt olivat vuokranneet pienen kämpän Airbnb:stä. Asunto oli ihan MiraMar-ostoskeskuksen lähellä. Nappasimme tytöt mukaamme ja suuntasimme shoppailemaan. Teimme jokainen huippuja löytöjä, eikä kenenkään tarvinnut lähteä tyhjin käsin. MiraMarista otimme taksin ja suuntasimme El Corte Ingelsiin Mijakseen. Tsekkasimme tavratalon Sephora-osaston ja lähdimme takseilla omille kämpeille. Saimme koko lauantai-päivän kulumaan shoppaillessa.

Illalla tytöt käveliät meille päin. Suunnitelmissa oli viedä tytöt maistamaan parhaita burgereita Munchiesiin. Onneksemme ravintolassa oli tilaa lauantai illalla kahdeksan aikaan ja saimme pöydän. Tuuli ja Ella ottivat samat Lambo-burgerit kuin ensimmäisellä kerralla ja tytöt testasivat Cheese Burgerit. Lisäksi otimme kahdet ranskalaiset, quakamolea ja talon dipin. Kaikki olivat todella tyytyväisiä annoksiinsa! Suurta herkkua jälleen. Paikan omistaja tunnisti meidät ja lopuksi kysyi, koska tulemme huomenna. Vastasimme lupaavamme tulla ensi viikolla jälleen!

Burgereiden jälkeen kiersimme paseolla muutamat kiinakaupat ja tulimme kämpille chillailemaan. Myöhemmin tytöt lähtivät omaan kämppäänsä nukkumaan ja sanoimme heille heipat. Tyttöjen lento Suomeen lähti sunnuntaina aamupäivästä.

Vinkki! Tytöt tarvitsivat taksin aamuksi, jotta pääsevät lentokentälle, eikä heidän asuntonsa vieressä ole taksipaikkaa. Kysyimme taksikuskilta ja homma hoitui kuin itsestään. Kuski otti osoitteen, kellon ajan ja nimen ylös ja nouti tytöt aamulla suoraan kämpiltä. Taksin hinnaksi tuli 43 euroa, joten ero ei ole suuri jos vertaa meidän lentokenttäkuljetukseen, jonka tilasimme valmiiksi yhden firman kautta. Tämä maksoi 40 euroa. Taksin saa siis hyvin tilattua haluamaansa paikkaan ja aikaan erittäin helposti (kunhan on taksikuski joka puhuu englantia)!

Sunnuntai päivä kului meillä rennosti chillatessa. Ella kävi juoksemassa, eikä paseon maisemia voi vain liikaa hehkuttaa, UPEAT! Sunnuntai illalla pidimme elokuvaillan ja katsoimme kaksi elokuvaa. Kyllä uni maistui viikonlopun jälkeen.

Kiitos huisista pidennetystä viikonlopusta tytöt! ❤

Maanantaina palasimme arkeen ja suuntasimme toimistolle tekemään konehommia. Emme saaneet kaikkea valmiiksi toimistolla, kun tietokoneemme akut loppuivat... Toimistolta menimme ruokakauppaan, ostamaan viikon ruuat. Kahden ihmisen noin viikon ruuat maksoivat 50 euroa. Sisältäen muun muassa kanaa, jauhelihaa, leipää, jugurttia, kermaa, mehua, pastaa ja salaattia. Vihannekset ja hedelmät olemme hankkineet markkinoilta. Päästyämme kotiin laitettiin tonnikala- ja jauhelihakastike sekä pasta tulille ja eikun syömään!

Olimme varanneet viime viikolla kynsien huoltoajan ja nyt oli sen aika! Alapuolella kuvat kynsistämme.

(Ellan kynnet)

(Tuulin kynnet, ei Tuuli ei ole kihloissa.. 😀)

Kun kynnet olivat laitettu ja tietokoneet ladattu, suuntasimme WiFin perässä kahvilaan jatkamaan hommia. Otimme molemmat suklaakahvit, jotka maksoivat yhteensä naurettavat 4,5 euroa. Suomessa ei saisi edes yhtä tuohon hintaan... Ja oli hyvää!

Tiistaina tapasimme pienryhmämme kanssa ja tunnin aiheena oli ravinto. Tapaamisen jälkeen suuntasimme markkinoille täyttämään hedelmävarastomme. Otimme kaksi isoa mangoa, kasan banskuja, sipulinipun, neljä avokadoa ja kolme ananasta. Nämä maksoivat alle 15 euroa.

Hieman sateisin terveisin Eltsu & Tulpero 💛

torstai 14. marraskuuta 2019

Vieraita koto-Suomesta

Hola!

Keskiviikon lohikeitto oli oikein herkullista! Muuten keskiviikko ilta kului kämpillä ja treenatessa.

Torstaina aamu kului jumppia suunnitellessa ja treenatessa. Illalla torstain tapaisesti vedimme Äijäjumpan. Jumpan jälkeen menimme kaupan kautta tapaamaan Veeraa smoothieiden merkeissä. Helados Artesanos, iso suosistus. Kahvilasta saa smoothieita, vohveleita, jäätelöä ja erikoiskahveja. Hintaluokka on enemmän kuin kohdillaan.

Perjantai ei alkanutkaan tapansa mukaisesti venyttelyjumpalla, vaan lähdimme Suomelan porukan kanssa frisbeegolffaamaan Discgolfpark Mijakseen. Fuengirolassa on vain kolme frisbeegolfrataa, joista tämä on yksi. Radalla on 18 väylää, jotka sijaitsevat todella upeilla maisemilla. Aamupäivä kului heitellessä ja kotiin päästyämme päädyimme ottamaan taksin ja suuntasimme Miramariin, tarkoituksena ostaa onnittelukortteja. Kiersimme aikaisemmin kaikki kaupat läheltämme emmekä löytäneet hienoja onnittelukortteja mistään. Siispä suuntasimme ostoskeskukseen. Löysimme onnittelukortit ruokakaupasta ja palasimme takaisin kämpille.

(Fribamaisemat)

Vieraamme Suomesta saapuivat perjantaina illalla. Ellan vanhemmat tulivat viihdyttämään meitä viideksi päiväksi. Ilta kului herkkuja syöden Ellan vanhempien kanssa.

(kuva Ellan vanhempien parvekkeelta, Ellan iskän Samin ottama)

Lauantaina suuntasimme autolla kohti La Canadan ostoskeskusta. Aamupäivä kului shoppaillessa. Seuraavaksi ostoskassit autoon ja autolla kohti Marbellan kaupunkia. Olimme kaikki syöneet vain aamupalan ja nälkäkiukulla koeteltiin. Onneksi löysimme hyvän ravintolan, jossa saimme kiukun taltutettua. Marbellan kaupungilta suuntasimme autolla vielä katsomaan isoja veneitä Puerto Banukseen. Olimme kaikki sitä mieltä, ettemme ihan kuulu Marbellaan. Todella hieno kaupunki upeine veneineen ja autoineen.

Lauantai ilta kului Ellan vanhempien asunnolla herkkuista ja maisemista nauttien. Bongasimme myös Stelviksen kun kävimme testaamssa sangriaa.

Sunnuntain alotimme isänpäivä-aamiaisella Pyr-hotellissa. Aamiaisen jälkeen suuntasimme autolla Rondaan upeita serpentiiniteitä pitkin. Ronda sijaitsee noin 840 metrin korkeudessa, joten myös lämpötila oli huomattavasti kylmempi (7 astetta). Kävimme katsomassa Rondan kuuluisaa rotkoa ja kiertelimme kaupungin pikku kaupoissa. Kävimme myös testaamassa ensimmäiset churrot, herkkua!
Rondasta jatkoimme autolla Mijakseen. Saimme koko automatkan nauttia upeista maisemista. Mijaksessa kiersimme pikkukaupat ja kävimme syömässä oikein maittavan myöhäisen lounaan Koco Bistrossa. Sunnuntai-ilta kului rauhallisissa merkeissä Ellan vanhempien asunnolla.

(Ronda)

(Mijas ja myöhäinen lounas)

Maanantai aamupäivästä suuntasimme autolla kohti Plaza Mayorin outlet-aluetta. Alue oli pienimuotoinen pettymys, koska outlet-kaupat aukeavat vasta myöhemmin syksyllä (syksy meni jo?). Outlet-alueen lisäksi Plaza Mayorilta löytyy outlet-alueen tyyppinen ostoskeskus, josta löytyy samat kaupat kuin Miramarista.

Osteluiden jälkeen suuntasimme Malagan vanhaan kaupunkiin. Kiertelimme pitkin Malagan upeita katuja. Mukaan tarttui ihania paahdettuja pähkinöitä sekä meikkejä. Illalla palattuamme Fuengirolaan suuntasimme illalliselle. Paikaksi valikoitui poikien kovasti suosittelema Munchies. Söimme ehdottomasti elämämme parhaat burgerit! Burgerit myydään pelkkinä burgereina ja ne itsessään jo riittävät isoonkin nälkään. Otimme kuitenkin kahdet ranskalaiset ja quakamolea, jotka söimme pareittain. Iso suositus!

(Malagan vanhakaupunki)

Maanantai-ilta kului kouluhommia tehdessä ja tunteja suunnitellessa.

Tiistai aamu alkoi pienryhmän tapaamisella, josta suuntasimme Ellan vanhempien kanssa markkinoille. Tiistai päivä kului Ellan äidin Katjan syntymäpäivää juhliessa. Toimimme Fuge-oppaina ja esittelimme keskustaa. Illalla menimme Tanit ravintolaan syömään. Jälkiruoat olimme hakeneet pienestä leipomosta, jotka nautimme Ellan vanhempien parvekkeella, meren kohinaa kuunnellessa.

Kiitos huipusta viidestä päivästä, oli ihanaa!

Vinkki! Auton vuokraaminen kannattaa ehdottomasti. Pääsee helposti kiertämään pitkin Espanjaa. Veimme joka kerta auton parkkihalliin. Parkkihallit ovat Suomen hintoihin verrattuna todella edullisia, mutta kapeilla ajoteillä.

Keskiviikkona Ellan vanhemmat lensivät Suomeen ja palasimme omaan arkeemme. Tapansa mukaisesti aamu alkoi keppijumpalla. Työpäivän jälkeen ilta kului treenatesssa, siivotessa, pyykkiä pestessä ja ruokaa laittaessa.

Torstai aamupäivä kului rennoissa merkeissä kämpillä. Tulimme toimistolle tekemään kouluhommia ja kohta edessä Äijäjumppa.

Tänään saamekin jo uusia vieraita Suomesta seuraksemme, jotka ovat jo tutustumassa Fuengirolaan!

Viikonloppua odotellessa Eltsu ja Tulpero 💛

keskiviikko 6. marraskuuta 2019

Puoliväli saavutettu!

Hola!

Lihapullat ja muusi salaatin kera, oli todella hyvää! Oli ihanaa vaihtelua hakea ruokaa valmiista pöydästä ja viedä tiskit jonkun muun tiskattavaksi. Kyllä täällä oppii arvostamaan äitien tekemää ruokaa kotona, kun täällä tehdään ihan kaikki itse. Esim. ruokaa ei ole valmiina, jos sitä ei itse tee.  Toki, ilman vanhempia asuminen, on opettanut meille paljon ja kasvattanut meitä!

(Suomelan lounas)

Torstai aamupäivä kului treenatessa ja rannalla rentoutuessa. Espanjassa Halloween-teema ylettyy jopa kuntosalille asti. Ryhmäliikuntojen vetäjät ovat pukeutuneet asuihin ja sali on koristeltu. Myös kahvilat ja kaupat on koristeltu Halloweeniin sopiviksi. Tällää Halloweenia vietetään siis huomattavasti enemmän ja isommin kuin Suomessa.

(Tunnelmia kuntosalilta)

Iltapäivästä suuntasimme Suomelaan ohjaamaan joka viikkoisen Äijäjumpan. Illalla oli jopa vaikeuksia saada unta, kun Halloweenia juhlittiin niin railakkaasti. Onneksi kuulokkeet pelastivat ja uni tuli vihdoin.

Perjantai aamu alkoi tapansa mukaan venyttelyjumpalla, jonka vedimme. Oli huvittavaa kävellä töihin, kun eilis-illan juhlijoita käveli vastaan pikkuhameet ja kissankorvat päällä. Perjantai ilta kului rennosti kotona chillaillen ja menimme aikaisin nukkumaan.

Suomelassa yksi nainen kysyi meiltä ohimennen, olemmeko käyneet niin kaukana kuin pippuri kasvaa. Hämmennyimme kysymyksestä ja vastasimme kieltävästi. Nainen kertoi, että Suomi-aukiolla kasvaa punapippuripuu! Kävelemme siitä ohi joka päivä, kun menemme töihin. Olemme siis käyneet niin kaukana kuin pippuri kasvaa!!

(Kuvassa punapippuripuu!)

Lauantai aamu alkoi ihanasti Pyr-hotellin aamiaisella, jonka olimme käyneet testaamassa ensimmäisellä viikolla. Iso suositus jälleen! Aamiaisen jälkeen lähdimme kiertelemään kauppoja lähellemme. Kävimme viemässä ostokset kämpille. Heitimme sadeviitat niskaan ja lähdimme taapertamaan kohti BioParckia! (Kyllä, ensimmäinen "huono" sää)  BioParc oli ihana kokemus ja olimme kuin pikkutyttöjä hehkuttaessamme eläimiä! Eläintarhassa jaksoi kierrellä paremmin kun ei ollut niin kuuma. Sadekin loppui muutaman tunnin jälkeen. BioParcin lippu aikuisilta maksaa 20,50e ja on todellakin sen arvoinen!

(Tuulin uusi lemmikki)

Lauantai ilta kului hemmottelun merkeissä. Heitimme pizzat uuniin ja kasvonaamiot naamalle ja rentouduimme. Kävimme aikaisemmin hakemassa uudesta lempijäätelöbaaristamme homebackin gelatoa. Paikan nimi: Helados Artesanos Pitucca. Mielestämme todella paljon parempaa gelatoa, kuin viimeksi suosittelemassamme. Uusi kantis siis!

Sunnuntai kului leppoisasti rannalla istuskellen ja lempijädeä syöden. Illemmalla teimme ruokaa (tonnikalakastiketta ja pastaa sekä jauhelihakstiketta ja pastaa) ja siivosimme asuntomme. Kotipäivä siis.

Maanantai päivä kului Suomelassa toimistossa, suunnitellen ryhmämme tapaamista. Iltapäivä kului treenatessa ja äänikirjoja kuunnellessa. Todella hyvä rentoutumistapa. Lähellä asuntoamme korjattiin suojatie, joka oli iltapäivällä valmis. Tosin hieman kummallinen väritykseltään. 😁

Maanantaina vietimme kuukausipäiväämme Fuengirolassa. Ostimme kolmen euron kukkakimpun ja illalla kävimme vohveleilla ja smoothiellä. Oikein treffi-ilta!

Tiistaina ryhmämme tapaamisen jälkeen suuntasimme markkinoille Feria-alueelle. Mukaamme tarttui jälleen iso määrä tuoreita vihanneksia ja hedelmiä. Iltapäivällä kävimme tekemässä viikon isot ruokaostokset ja mukaan tarttui neljä vesitonkkaa. Kyllä oppii arvostamaan Suomen juomakelpoista hanavettä.

(Toriostokset maksoivat 20e, kuvasta puuttuu iso sipulinippu)

Keskiviikko alkoi tapansa mukaan keppijumpalla. Viime keskiviikon lounas Suomelassa oli sen verran herkullista, että oli pakko tulla testaamaan myös lohikeitto. Sitä odotellessa!

Loppuviikosta saamme vieraita koto-Suomesta. Tästä saatte tietää lisää ensiviikon postauksessa!