torstai 14. marraskuuta 2019

Vieraita koto-Suomesta

Hola!

Keskiviikon lohikeitto oli oikein herkullista! Muuten keskiviikko ilta kului kämpillä ja treenatessa.

Torstaina aamu kului jumppia suunnitellessa ja treenatessa. Illalla torstain tapaisesti vedimme Äijäjumpan. Jumpan jälkeen menimme kaupan kautta tapaamaan Veeraa smoothieiden merkeissä. Helados Artesanos, iso suosistus. Kahvilasta saa smoothieita, vohveleita, jäätelöä ja erikoiskahveja. Hintaluokka on enemmän kuin kohdillaan.

Perjantai ei alkanutkaan tapansa mukaisesti venyttelyjumpalla, vaan lähdimme Suomelan porukan kanssa frisbeegolffaamaan Discgolfpark Mijakseen. Fuengirolassa on vain kolme frisbeegolfrataa, joista tämä on yksi. Radalla on 18 väylää, jotka sijaitsevat todella upeilla maisemilla. Aamupäivä kului heitellessä ja kotiin päästyämme päädyimme ottamaan taksin ja suuntasimme Miramariin, tarkoituksena ostaa onnittelukortteja. Kiersimme aikaisemmin kaikki kaupat läheltämme emmekä löytäneet hienoja onnittelukortteja mistään. Siispä suuntasimme ostoskeskukseen. Löysimme onnittelukortit ruokakaupasta ja palasimme takaisin kämpille.

(Fribamaisemat)

Vieraamme Suomesta saapuivat perjantaina illalla. Ellan vanhemmat tulivat viihdyttämään meitä viideksi päiväksi. Ilta kului herkkuja syöden Ellan vanhempien kanssa.

(kuva Ellan vanhempien parvekkeelta, Ellan iskän Samin ottama)

Lauantaina suuntasimme autolla kohti La Canadan ostoskeskusta. Aamupäivä kului shoppaillessa. Seuraavaksi ostoskassit autoon ja autolla kohti Marbellan kaupunkia. Olimme kaikki syöneet vain aamupalan ja nälkäkiukulla koeteltiin. Onneksi löysimme hyvän ravintolan, jossa saimme kiukun taltutettua. Marbellan kaupungilta suuntasimme autolla vielä katsomaan isoja veneitä Puerto Banukseen. Olimme kaikki sitä mieltä, ettemme ihan kuulu Marbellaan. Todella hieno kaupunki upeine veneineen ja autoineen.

Lauantai ilta kului Ellan vanhempien asunnolla herkkuista ja maisemista nauttien. Bongasimme myös Stelviksen kun kävimme testaamssa sangriaa.

Sunnuntain alotimme isänpäivä-aamiaisella Pyr-hotellissa. Aamiaisen jälkeen suuntasimme autolla Rondaan upeita serpentiiniteitä pitkin. Ronda sijaitsee noin 840 metrin korkeudessa, joten myös lämpötila oli huomattavasti kylmempi (7 astetta). Kävimme katsomassa Rondan kuuluisaa rotkoa ja kiertelimme kaupungin pikku kaupoissa. Kävimme myös testaamassa ensimmäiset churrot, herkkua!
Rondasta jatkoimme autolla Mijakseen. Saimme koko automatkan nauttia upeista maisemista. Mijaksessa kiersimme pikkukaupat ja kävimme syömässä oikein maittavan myöhäisen lounaan Koco Bistrossa. Sunnuntai-ilta kului rauhallisissa merkeissä Ellan vanhempien asunnolla.

(Ronda)

(Mijas ja myöhäinen lounas)

Maanantai aamupäivästä suuntasimme autolla kohti Plaza Mayorin outlet-aluetta. Alue oli pienimuotoinen pettymys, koska outlet-kaupat aukeavat vasta myöhemmin syksyllä (syksy meni jo?). Outlet-alueen lisäksi Plaza Mayorilta löytyy outlet-alueen tyyppinen ostoskeskus, josta löytyy samat kaupat kuin Miramarista.

Osteluiden jälkeen suuntasimme Malagan vanhaan kaupunkiin. Kiertelimme pitkin Malagan upeita katuja. Mukaan tarttui ihania paahdettuja pähkinöitä sekä meikkejä. Illalla palattuamme Fuengirolaan suuntasimme illalliselle. Paikaksi valikoitui poikien kovasti suosittelema Munchies. Söimme ehdottomasti elämämme parhaat burgerit! Burgerit myydään pelkkinä burgereina ja ne itsessään jo riittävät isoonkin nälkään. Otimme kuitenkin kahdet ranskalaiset ja quakamolea, jotka söimme pareittain. Iso suositus!

(Malagan vanhakaupunki)

Maanantai-ilta kului kouluhommia tehdessä ja tunteja suunnitellessa.

Tiistai aamu alkoi pienryhmän tapaamisella, josta suuntasimme Ellan vanhempien kanssa markkinoille. Tiistai päivä kului Ellan äidin Katjan syntymäpäivää juhliessa. Toimimme Fuge-oppaina ja esittelimme keskustaa. Illalla menimme Tanit ravintolaan syömään. Jälkiruoat olimme hakeneet pienestä leipomosta, jotka nautimme Ellan vanhempien parvekkeella, meren kohinaa kuunnellessa.

Kiitos huipusta viidestä päivästä, oli ihanaa!

Vinkki! Auton vuokraaminen kannattaa ehdottomasti. Pääsee helposti kiertämään pitkin Espanjaa. Veimme joka kerta auton parkkihalliin. Parkkihallit ovat Suomen hintoihin verrattuna todella edullisia, mutta kapeilla ajoteillä.

Keskiviikkona Ellan vanhemmat lensivät Suomeen ja palasimme omaan arkeemme. Tapansa mukaisesti aamu alkoi keppijumpalla. Työpäivän jälkeen ilta kului treenatesssa, siivotessa, pyykkiä pestessä ja ruokaa laittaessa.

Torstai aamupäivä kului rennoissa merkeissä kämpillä. Tulimme toimistolle tekemään kouluhommia ja kohta edessä Äijäjumppa.

Tänään saamekin jo uusia vieraita Suomesta seuraksemme, jotka ovat jo tutustumassa Fuengirolaan!

Viikonloppua odotellessa Eltsu ja Tulpero 💛

1. Kiva lukea seikkailujanne omassa tutussa seurassanne.😊

2. Olipas kiva lukea teidän taipaleesta ja vanhuksien seurassa!ja nähdä kuvat.Olimme eilen teillä kylässä kun juhlimme Katjan synttäreitä,vain yksi oli poissa!3 viikkoa vielä ja sitten halataan,revetuloa kotioloihin t.mummi ja ukki